Bataia de joc a statului roman la adresa pasionatilor de masini

Scriu acest articol pentru ca mi-e scarba de deciziile luate in tara asta, de cum se fac lucrurile si de cum sunt tratati oamenii normali, care muncesc, isi platesc taxele si vor si ei sa traiasca, sa aiba un motiv pentru care se trezesc de dimineata si se duc la munca pe salarii care jumate se duc pe impozite din start si din ce ramane mai pleaca si de acolo sub alte forme tot catre stat fie TVA, acciza la combustibil, taxa pe alcool sau tigari, impozite pe case si masini, roviniete etc

Sa trecem la subiect – esti pasionat de masini si in special de vehicule mai vechi, mai simple, mai usor de intretinut si exploatat. Iti place sa mesteresti, sa intretii si sa ai o masina altfel, o masina veche intretinuta impecabil care intoarce capete pe strada, cu care iesi in weekend sau in zilele de sarbatoare. Ok, e non euro, polueaza dar parcurgi maxim 5000km pe an cu ea. Ei bine statul roman ti-o impoziteaza ca masina de lux pentru ca are capacitate cilindrica mare si in opinia lor asta e un semn al luxului. Masinile astea asa sunt, asa se faceau pe vremea aia si se faceau bine ca mai merg si acum unele fara prea mari reparatii. Dar NU nu ai voie sa iti vezi de pasiunea ta, sa te bucuri de cateva sute de km facuti zambind pentru ca trebuie sa scoti din buzunar impozite enorme, asigurari enorme si mai nou, in Bucuresti sa nu poti circula. Da stiu o sa spuneti ca se poate plati taxa – ei bine articolul nu face referire la cei pe care ii dau banii afara din casa, la cei pentru care sumele astea reprezinta consumatia intr-un club in weekend; oricum aceia nu merg cu astfel de masini si nu trudesc sa mentina in viata niste vehicule istorice.

Am spus istorice si va duceti cu gandul ca masinile acestea sunt scutite de impozite. Asa este, dar cine isi permite dintre muritorii de rand sa aiba un vehicul capabil sa treaca de comisiile riguroase de atestare? Va spun eu foarte putini. O masina ca sa poata fi certificata ca vehicul istoric trebuie sa fie intr-o anumita forma, sa aiba piese originale, motor original si peste 30 ani vechime. Ei bine stimati cititori aceste lucruri nu sunt usor de realizat si cine le poate realiza cheltuie din start sume enorme de bani.

Politicile proaste si inventiile legislative au dus la importul a mii de masini vechi, proaste poluante in ideea de a lua taxe de la populatia saraca, care prefera sa aduca o masina la mana a doua sa achite si taxa si sa circule cu ea insa taxa s-a dovedit ilegala si uite asa pe banii nostri mii de functionari au incasat si ulterior au returnat aceasta taxa ba chiar s-au platit penalizari. Munca in zadar, stress si timp pierdut pe la ghisee cu un rezultat dezastros – mii de rable pe drumuri si introducerea in aceeasi oala a pasionatilor care au masini vechi, impecabile dpdv mecanic dar care sunt constransi sa suporte taxe din ce in ce mai mari chiar daca polueaza foarte putin.

Are rost sa va mai spunem ca toate masinile statului sunt excluse de la impozite si au voie sa circule o groaza de camioane de la MAI in special autospeciale de pompieri care la interventie scot mai mult fum ca incendiul?

Cum mama dracului am ajuns ca tot astia saracii sa platim pentru amaratele noastre de masini mai mult ca sa le tinem in circulatie decat cei care isi permit vehicule de lux?

Cum s-a ajuns ca un ARO sau un IMS sa coste enorm si daca nu este certificat ca vehicul istoric sa fie aproape imposibil de mentinut in circulatie dpdv financiar?

Poluarea nu este facuta de aceste vehicule superbe care merg la cateva intalniri si in weekend, poluarea este generata de mersul bara la bara pe centura, de pornirile si opririle repetate in trafic pentru ca nu avem infrastructura, de lipsa dezvoltarii oraselor si satelor si de aglomeratia urbana din marile orase unde lumea incearca sa gaseasca un loc mai bun de munca dar nu primeste nici transport civilizat in comun, nici parcari si nici drumuri.

O părere la “Bataia de joc a statului roman la adresa pasionatilor de masini

  1. Bataia de joc este la adresa oamenilor normali, harnici, nu numai a pasionatilor de masini.
    Mitocanii care gandesc legi vor monopol pe segmentul masinilor de teren. Ei considera ca ele reprezinta un simbol al puterii si nu ii lasa pe oamenii de rand sa aiba acces la aceste masini.

    ARO si IMS erau masini folosite de oamenii gospodari din mediul rural. Erau folosite pentru transport in orice conditii, fara a implica mari costuri de exploatare.
    In prezent nu mai exista alternative la costuri normale, oamenii sunt siliti sa foloseasca autoturisme fara sasiu, incapabile sa reziste in timp.

    Conducatorii fura oamenii de rand si ii impiedica sa detina si sa foloseasca lucruri fiabile si convenabile la pret.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.