RAR vs Masinisti

O isterie generala pe retelele de socializare a fost declansata cu ceva timp in urma de mediatizarea unui control de amploare efectuat intr-o noapte de weekend in capitala, vizate fiind vehiculele modificate, in special autoturisme si motociclete cu sisteme de evacuare modificata. Controlul a fost efectuat de catre R.A.R. impreuna cu agenti de politie rutiera.

Comentariile nu au intarziat sa apara, majoritatea persoanelor blamand actiunea si acuzand autoritatile ca pasionatii de masini sunt amendati, ca este aproape imposibil de omologat o masina modificata si ca politia ar trebui sa aiba si alte preocupari, existand alte prioritati. Fiecare si-a spus parerea intr-un mod mai mult sau mai putin civilizat. Politia a justificat aceasta actiune datorita nenumaratelor petitii si reclamatii inregistrate vis a vis de zgomotul produs noaptea de vehicule modificate care deranjeaza locuitorii orasului Bucuresti.

Lucrurile insa trebuie analizate si gandite la rece si chiar daca si eu ma numar printre cei care sunt pasionati de masini si care detin masini cu diverse modificari nu sunt totusi de acord cu acele comentarii rautacioase din mai multe puncte de vedere.

In primul rand cei care comenteaza trebuie sa inteleaga ca exista reguli pentru circulatia pe drumurile publice si reglementari tehnice similare cu cele din alte tari. Tot cei care se declara „pasionati de masini” ar trebui sa realizeze ca modificarile care se fac in majoritatea cazurilor in Romania sunt facute in garaje si ateliere neautorizate, cu piese construite fara nici o reglementare tehnica, cu sisteme de suspensie „sport” realizate din amortizoare modificate si arcuri cu spire taiate sau sisteme de frana de dimensiuni mai mari cumparate de la dezmembrari si montate fara o revizie capitala. Trebuie sa intelegeti ca astfel de modificari nu pot fi acceptate, iar comparatia cu tarile unde circula legal pe strada masini modificate nu isi are rostul.

Modificarile la noi se fac in general pentru aspect, nu pentru performanta sau mai bine zis proprietarii de astfel de masini se amagesc singuri ca au o suspensie performanta daca isi comanda un set de arcuri sport insa pastreaza amortizoarele si flansele standard, cu uzuri, acesta fiind cazul fericit cand modificarea nu consta in preluarea unui set uzat de amortizoare si modificarea lui la un atelier care le intareste si eliminarea unui numar de spire prin taiere din arcuri. Piata de piese motorsport sau tuning in adevaratul sens al cuvantului la noi este extrem de limitata, iar puterea de cumparare este sub pretentiile celor care isi doresc astfel de modificari. La noi prin tuning se intelege inclusiv anularea filtrelor de particule (DPF), lucrari cu care se lauda multe ateliere, insa care sunt ilegale.

Suntem de acord cu zicala ca „Loud pipes save lives” insa ambalarea motoarelor in trafic fara rost sau decelerarea cu frana de motor pentru a produce rateuri in evacuare la ore tarzii in noapte nu cred ca se justifica. La fel cum unii motociclisti nu inteleg ca daca vin printre benzi facand slalom printre masini nu pot acuza soferii ca nu sunt atenti la ei.

Tot in aceasta discutie putem introduce si autoritatile care au permis inmatricularea multor masini vechi, cu grad de uzura ridicat si cel mai grav cu volan pe dreapta! Un gram de adevar si de suparare justificata din partea celor care au tinut partea soferilor cu masini modificate amendati in trafic este si faptul ca in continuare putem observa in trafic masini cu ITP valabil care au mari probleme cu rugina, cu sistemul de iluminare sau cu noxele produse, unele dintre aceste masini fiind chiar ale diverselor institutii ale statului.

Asteptam in continuare comentariile si parerile voastre vis a vis de acest subiect!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.