Mocanita de pe Valea Vaserului

 

Scriem acest articol pentru ca suntem pasionati de lucrurile tehnice, iar mocanita de pe Valea Vaserului reprezinta o bogatie din punct de vedere tehnic cat si cultural. Mentinerea in functiune a acestei cai ferate forestiere cu ecartament mic (760mm) este o reusita extraordinara a unor oameni pasionati si dornici de a face ceva diferit in Romania, de a dovedi ca se poate daca iti doresti cu adevarat.

Devenita un simbol pentru acest gen de cale ferata din Romania si reusind de la an la an sa atraga din ce in ce mai multi turisti romani cat si straini, mocanita din Valea Vaserului este inca functionala si datorita strainilor si fundatiei Wassertalbahn. Cu ajutorul acesteia s-au repus în funcţiune locomotive care fuseseră retrase din funcţiune, s-au procurat noi vagoane de persoane şi s-au restaurat depoul şi cladirea istorică a gării.

In perioada in care in Romania se inchid trasee de cai ferate comerciale din cauza proastei gestionari, a incompetentei si a coruptiei din domeniul transportului feroviar, o mana de oameni reusesc sa mentina in functiune ultima cale ferata forestiera activa pe care circula locomotive cu abur. Acest lucru inseamna ca pe langa problemele uzuale de care se loveste orice intreprinzator care doreste sa isi desfasoare activitatea in Romania, cei care desfasoara aceasta activitate reusesc sa depaseasca provocari tehnice de a mentine in exploatare locomotive cu abur si o infrastructura speciala pentru acest tip de locomotive si vagoane reusesc sa ofere si confort cat si alte atractii pentru turistii care vin sa faca o excursie cu acest tren minunat. O alta provocare este sa gasesti oameni priceputi care sa cunoasca aceste locomotive, sa le conduca, sa execute mentenanta si sa fabrice piese necesare mentinerii in functiune a acestor bijuterii.

Pe parcursul unei excursii uzuale ~ 43km (dus -intors) aveti ocazia sa admirati o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser. Veti strabate o zona impadurita enorma, fara alte drumuri de acces sau asezari omenesti si veti putea admira salbaticia locului. Aerul curat si racoarea padurii vor fi cel mai bine percepute din vagoanele deschise. Intr-o zi calduroasa aceasta excursie este o binecuvantare.

Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi exploatate pentru activitatea turistica cat mai mult timp, trenurile de productie folosesc predominant locomotive diesel, si acestea fiind niste masinarii interesante de observat pentru orice pasionat de tehnica si mecanica.

Pe langa experienta inedita de a circula intr-un tren tras de o locomotiva cu abur, pe traseu veti putea servi produse de patiserie, cafea, sucuri, iar la statia finala veti fi serviti cu o masa calda si va veti delecta cu muzica si dansuri specifice zonei Maramures.

Personalul tanar este foarte amabil, iar mecanicii si personalul de la intretinere abia asteapta sa fie provocati sa va vorbeasca despre locomotivele pe care le exploateaza si ingrijesc cu multa placere si pricepere.

Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia de la Viseul de Sus isi continua drumul. Din mai pana in octombrie, circula regulat trenuri cu aburi pentru turisti pana la statia Paltin si inapoi. Informatiile exacte despre mersul trenurilor sau trenuri-charter le gasiti pe www.cffviseu.com

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.