Masinile NU se repara pe Facebook

Spre deosebire de titlurile spectaculoase care nu au legatura cu articolele in sine scopul lor fiind de „clicklbait” in acest articol noi chiar asta vrem sa spunem: „Nu va mai reparati masinile pe Facebook!”

La ce ne referim mai precis – la intrebarile adresate pe grupurile de Facebook referitoare la diverse probleme pe care masina ta le are. In primul rand trebuie sa fii constient de faptul ca cel care se pricepe intradevar nu va sta niciodata sa iti dea sfaturi pe Facebook iar daca din asta traieste (diagnoza, mecanica, electrica/electronica auto) poti fii convins ca nu isi va afecta propria sursa de venit dand sfaturi. Asta in primul rand, in al doilea rand chiar daca ar vrea sa faca asta, in mod cert tu nu ii poti furniza toate datele de care are nevoie pentru o diagnoza corecta.

Spre exemplu sunt intrebari de genul: „Colegii am si eu o problema cu injectorul 3 la diesel ce e mai bine sa-l schimb sau sa-l curat, sa-l repar?” Evident prin „schimbat” majoritatea inteleg cumpararea unui injector SH. Iar raspunsurile si sfaturile nu intarzie sa apara: „Parerea mea e sa iei alt injector din dezmembrari”, „Stiu eu un baiat in …..care le repara, are si tester”, „Schimba duzele (scris diuzele) si nu mai ai probleme eu asa am facut si a mers” si lista poate continua.

Sa va explic pe scurt cum sta treaba – lucrurile nu sunt asa simple precum par, sau sunt simple pentru cel care intelege si se pricepe. In primul rand orice injector montat si demontat chiar si nou nu va mai avea aceeasi caracteristica, adica acel cod trecut pe injector va trebui generat din nou pe un stand specializat. Codul ajuta sistemul de injectie sa functioneze ca un tot unitar si sa reuseasca sa dozeze injectia pentru o functionare corecta a motorului. Un injector SH care poate fi mai prost ca cel pe care doresti sa il schimbi va avea in mod cert alta caracteristica fata de ce ai tu stocat in ECU masinii, asta inseamna ca si atunci cand acesta ar functiona corect ar trebui rescris in calculatorul masinii. „Baiatu” care cumpara supape de retur si le inlocuieste in injectoare si are si tester, daca face asta la el acasa in mod sigur nu are stand de testare, deci degeaba sa zicem ca are posibilitatea sa scrie codul pentru caracteristica injectorului cu testerul; te poate ajuta strict in cazul in care iti monteaza un injector nou, lucru de care toata lumea fuge ca „e scump”.

Problemele injectoarelor de motoare diesel CR nu dispar din curatare fie cu ultrasunete sau alte solutii, de cele mai multe ori fiind vorba de uzuri interne, iar uzura nu se repara prin curatare.

Duzele de injectoare NU sunt acelasi lucru cu supapele de retur.

Exista repere care la prima vedere arata la fel insa difera constructiv la detalii care uneori nu pot fi sesizate cu ochiul liber. In general diferente intre aceleasi motoare cu norme Euro diferite.

Piesele pe care le gasiti la preturi mici pe internet, vandute la negru, sunt de cele mai multe ori piese noi, originale insa sunt rebut. Asta inseamna ca sunt produse care nu corespund condițiilor calitative stabilite prin standarde, norme interne, contracte etc. și care nu pot fi utilizate direct în scopul pentru care au fost realizate, reprezentând o pierdere economică. Aceste produse in general se recicleaza in fabrici insa o parte dintre ele ajung sa fie vandute pe piata neagra, fiind greu identificabile ca rebut fara SDV-uri specializate. Practic dati bani pe niste piese neconforme dimensional sau cu probleme de material, tratamente termice etc. Putem detalia si mai mult subiectul insa cred ca ideea de baza s-a inteles si nu vrem sa va plictisim.

Referitor la alte probleme si zgomote aparute – este foarte greu sa primiti un raspuns corect, din contra puteti merge catre rezolvari eronate ale problemelor cheltuind resurse si pierzand timp degeaba.

Nu trebuie sa ne mai mire faptul ca nu se mai gasesc oameni calificati care sa ne rezolve problemele, care stiu intradevar meserie, care sunt la zi cu informatiile si care au sculele si dispozitivele necesare pentru diagnostic corect. Piata se umple de produse ieftine aparent similare produselor originale, iar comerciantii corecti si piesele premium dispar.

Decizia este in final a voastra referitor la calea aleasa.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.