XENON VS HALOGEN; ILEGAL SAU LEGAL

bi_xenon_headlights

Vreau sa lamuresc niste lucruri care nu sunt stapanite prea bine si sunt necunoscute pentru multi soferi vis a vis de luminile autoturismelor, autoutilitarelor si camioanelor.

Pe vremuri regula in mare era asa: in fata alb sau galben, in spate rosu (excluzand luminile de marcharriere si lampile de numar). Tot legea spunea ca nu ai voie sa montezi alte lumini fata de cele prevazute de fabricantul vehiculului. La ora actuala legislatia din Romania se aliniaza, sau dorim sa credem ca s-a aliniat regulilor europene. Acolo legea spune clar – ai voie sa folosesti doar sisteme de iluminare omologate pentru circulatia pe drumurile publice si drept urmare asa spune si la noi.

Acum sa lamurim care e treaba cu halogenul si xenon-ul: cele mai raspandite sunt solutile clasice incandescente cu becuri halogen, becuri clasice cu filament. Puterea este limitata la 55W pentru faza de intalnire si 60W pentru faza lunga. Pastrand aceste valori ca standard producatorii folosesc tot felul de artificii constructive pentru a face becuri mai stralucitoare. Varfurile de gama ale acestor becuri beneficiaza de filamente cu multe spire subtiri, materiale speciale, sticla de quartz cu diverse filtre colorate si un amestec de gaze sub presiune in bulb. In detrimentul fiabilitatii se obtin becuri mai stralucitoare si cu lumina mai apropiata de lumina zilei.

Instalatiile Xenon sau HID (high intensity discharge) sunt mai complexe, consuma mai putin si produc mai multa lumina. Suna bine nu? Cumperi o instalatie Xenon compatibila cu becul clasic, o montezi in far si ai numai avantaje! Lucrurile insa sunt un pic mai complicate. O instalatie xenon montata de fabrica pe langa becurile HID si descarcatoarele de inalta tensiune care le gasim si in kit-urile aftermarket contine si alte sisteme. Astfel avem o optica speciala cu lupa pentru becurile xenon, spalatoare de faruri si sistem de reglaj automat al reflectoarelor din far. Nici o instalatie aftermarket nu ofera o solutie similara de echipare. In acest sens deja avem o problema. Orice instalatie aftermarket xenon montata in far clasic gandit pentru bec halogen, va lumina simtitor mai puternic insa va deranja pe ceilalti participanti la trafic.

Din aceste considerente in ultima vreme exista o preocupare a politiei rutiere si a RAR pentru depistarea si sanctionarea conducatorilor auto care circula pe drumurile publice avand masinile echipate cu alte sisteme de iluminare fata de cele legale. Aceste actiuni vizeaza soferii care folosesc becuri halogen avand puteri mai mari de 55/60W sau filtre de culoare pronuntate cat si utilizatorii de sisteme aftermarket xenon montate in faruri clasice destinate becurilor halogen. Luminile de zi montate artizanal care raman aprinse si pe timpul noptii sau impreuna cu faza de intalnire sunt deasemenea o problema si sunt interzise.

Amenda in acest caz este de minim 250 ron in 48 ore iar ca masura suplimentara se retine si talonul vehiculului pana la dovada aducerii la varianta de fabrica a sistemului de iluminare.

Sfatul nostru este sa nu modificati in nici un fel sistemele originale de iluminare si sa folositi numai becuri si instalatii omologate pentru circulatia pe drumurile publice. Daca nu sunteti multumit de lumina oferita de faruri, pana sa alegeti o sursa luminoasa mai puternica va recomandam urmatoarele:

– verificati starea reflectoarelor si dispersoarelor din far -acestea pot fi pline de praf sau matuite influentand negativ lumina reflectata pe carosabil;

– becurile mai vechi de 2 ani tind sa se inegreasca pe interior si lumina emisa sa scada in intensitate; becurile sunt consumabile si se recomanda inlocuirea la 2 ani pentru rezultate bune in iluminare;

– becurile trebuie montate corect in far, iar farurile reglate cu echipament specific; un bec montat stramb in reflector se arde repede datorita racirii insuficiente, lumineaza prosti si creeaza discomfort optic pentru ceilalti participanti la trafic;

– reglajul electric sau manual trebuie sa fie in pozitia 0 pentru situatiile normale cand masina nu este incarcata; odata cu incarcarea mai serioasa a masinii reglajul poate fi actionat pentru a readuce lumina pe carosabil.

Daca ati verificat situatiile enumerate mai sus si totusi doriti o solutie de iluminare mai puternica insa legala, aveti la dispozitie o serie de becuri speciale, foarte stralucitoare. La momentul redactarii acestui articol cele mai bune solutii testate de noi provin de la cei doi lideri mondiali Philips si Osram respectiv gamele X-treme Vision si NightBreaker Ultimate.

Update:

Comunicat „Registrul Auto Roman” 06.04 2016:

„Înlocuirea farurilor iniţiale cu altele cu surse de lumină cu descărcare în gaz (HID/Xenon) este acceptată numai dacă vehiculul este echipat cu tot kit-ul necesar: faruri specifice, surse de lumină cu descărcare în gaz, dispozitiv care declanşează arcul electric (ignitor) şi cel care stabilizează curentul electric (ballast), sistem automat de reglaj în funcţie de sarcină, spălător far.

Dacă aceste componente sunt cele originale, pe care constructorul le montează în fabricaţia curentă pentru o variantă a acestui tip de vehicul, acestea trebuie montate în ateliere autorizate ale reprezentanţei constructorului în România, fapt dovedit prin emiterea unei adrese în care se enumeră elementele montate şi se menţionează că acestea sunt originale (de prim montaj).

În cazul în care componentele sunt destinate montajului ulterior fabricaţiei (retrofit), echiparea vehiculului trebuie realizată în cadrul atelierelor autorizate pentru modificări constructive, instalându-se kit-ul necesar, ce cuprinde toate elementele menţionate mai sus. În acest caz se solicită declaraţia de conformitate emisă de către atelierul respectiv, în care sunt enumerate elementele montate, specificându-se, după caz, numerele de omologare CE/ECE-ONU ale acestor produse.

În ambele cazuri, se menţionează de către RAR în cartea de identitate a vehiculului textul: “Echipare retrofit cu surse de lumină cu descărcare în gaz”.”

Philips Bulb XremeVision H4 Twin osram-nightbreaker-h7

96 de păreri la “XENON VS HALOGEN; ILEGAL SAU LEGAL

  1. Buna ziua,
    ma intereseaza sa modific stopurile de la matiz sa pun leduri asa cum arata acel tico.
    ma intereseaza daca faceti asa cea si cat costa.
    multumesc
    sunt din bucuresti

  2. Buna,
    Am tot vazut ca se pot monta lupe in farurile originale si instalatii xenon, acestea fiind ilegale… Intrebarea mea este urmatoarea : este legal daca imi pun lupa in far si bag in ea bec halogen si nu xenon? As face asta pentru aspect si pentru ca lupa concentreaza mai bine lumina…

    • Legal nu este decat daca sursa de lumina pe care o montezi a fost omologata pentru a fi montata in acel fel pe categoria respectiva de vehicul, lucru de care ma indoiesc. Daca insa gasesti niste faruri cu lupe cu omologare gata facute de fabrica in care sa folosesti becuri halogen, nu este nici o problema vis a vis de legalitate.

    • La acelasi lucru ma gandeam si eu acum. Sa pun faruri originale cu lupa pe masina (a mea nu a venit cu lupe) dar sa nu pun xenon in ele, sa las tot halogen.

  3. buna ziua ! Va rog sa imi spuneti care sunt limitele legale ale unu bec halogen ?? Din ce am auzit ar cam fi : putere 55/60W temperatura maxima 4300K . Este adevarat ? Daca nu va rog sa ma corectati ! Va multumesc !

  4. Buna. Din ce am citi eu pana la urma daca iti montezi faruri cu lupa si pui xenon ii legal sau ilegal. Ca nu am prea inteles alti zic cai legal daca ai si spalator la far. Va multumesc si astept rasp

    • Nu este legal, pentru ca in rimul rand o instalatie xenon de fabrica include si un sistem de leveling automat. Daca ai lupe si spalatoare e mai greu sa iei amenda sau sa iti fie retinut talonul

  5. buna ,am o intrebare .am un audi cu faruri cu lupa fara xenon, doresc sa pun aceleas faruri originale dupa alta masina tot audi care a avut din fabrica farurile,ieste legal sau nu . multumesc!

    • Reformuleaza intrebarea ca sa intelegem si noi ceva. Din ce ai scris se intelege ca vrei sa pui la masina ta farurile de la alta masina care le-a avut din fabrica. Banuiesc ca te referi la alte faruri care au fost echipate cu xenon din fabrica – nici in acest caz nu este legal pentru ca, asa cum este explicat si in articol acele faruri au un sistem de control mai special in functie de incarcarea masinii, deci ai nevoie de mai multe elemente ca sa ajungi la o instalatie ca din fabrica.

      Si apropo „este” nu „ieste” 🙂

  6. Salut ! Am si eu o nelamurire : Mi-am cumparat faruri care au lupe din fabrica , urmeaza sa le montez zilele urmatoare pe masina. Voi utiliza pentru ele doar becuri halogen de 55 respectiv 60 de W asa cum este precizat , vor fi probleme pentru utilizarea acestora?

    • Nu, nu sunt probleme in acest caz. Dupa montaj iti recomand sa mergi la un service si sa le reglezi pe aparat. Nu costa scump si te ajuta sa le folosesti corect si sa nu deranjezi alti participanti la trafic.

  7. Salut , am o skoda octavia 2 2007 , pe faza scurtă are xenon adaptiv și spătar de far , pe faza lunga are halogen.. nici nu știu de care. Dar as vrea sa îi pun intalatie xenon after marketing , as fii oprit de politie? Având în vedere ca am spalator de faruri și faza scurta auto adaptiv. sunt curios am găsit o instalație la 500 de lei.. și as vrea sa.mi pun dar fără a fi oprit de poliție și a mi se retine talonul mașinii , mulțumesc !

    • Politia probabil nu te va amenda in trafic, este si destul de greu sa te identifice in ideea ca faza lunga o folosesti cand esti singur pe sosea. Problema ar fi la ITP daca dai peste un inspector care se uita in amanunt si studiaza acest detaliu, insa gandeste-te in primul rand ca faza lunga o folosesti si ca sa dai flash-uri; acest lucru nu face bine instalatiei xenon, deasemenea o folosesti alternativ cu faza de intalnire cand mergi pe un drum si iti vin masini din fata, la fel instalatia are de suferit daca tot amorseaza becurile xenon.

  8. Se pot folosi becuri din comert gen philips blue vision cu tenta albastra sau alta culoare care au omologare de la producator?

    • Da, Philips Blue Vision sau Osram Cool Blue sunt omologate, alte becuri colorate pot sa nu aiba omologare. Exista tot felul de becuri cu un filtru albastru care lasa sa treaca predominant lumina albastra si ca sa compenseze lipsa de putere datorata eliminarii din spectru a celorlalte culori care compun lumina alba, acestea au puterea pentru H4 de exemplu 90-100W. Evident fara omologare si cu posibilitatea de a topi farul datorita caldurii excesive degajate; plusul de putere este atenuat de acel filtru deasemenea.

  9. Salut! Ma chinui de foarte mult timp sa gasesc o solutie legala pentru a avea un bec care sa lumineze mai puternic si sa aiba un aspect mai estetic decat clasicele lumânari cu care masina vine dotata din fabrica. Am folosit Philips Blue color vision insa erau galben-albe, in nici un caz albastre si mi s-au ars in jumatate de an. Am folosit niste becuri cu halogen legale MTEC Cosmos blue de care am fost ft multumit in ceea ce priveste aspectul dar si cum „băteau pe sosea”, când carosabilul era uscat. Când ploua era ca si cum nu le-as fi avut. Am vrut sa mi comand far original pt a putea pune xenon insa ma costa extrem de mult chiar si daca as lua farurile la mana a doua.
    Întrebarea mea este: Daca as monta un kit xenon in proiectoare (pt a merge cu ele aprinse noaptea) as putea sa invoc, când ma opreste politia, ca le pot stinge oricând si le-am uitat aprinse, ca sa nu imi ia talonul sau sa-mi dea amenda? Ma gândesc si la faptul ca nu as vrea sa ii deranjez pe ceilalti participanti la trafic, proiectoarele fiind montate undeva jos, ma gândesc ca nu ar deranja.(Nu sunt foarte incantat de solutia asta tocmai de asta intreb)
    O alta solutie? Un sfat? 😀

    • Nu este legala circulatia cu farurile de ceata pornite in conditii in care nu este ceata. Faptul ca sunt montate jos, nu inseamna ca nu sunt deranjante. Deci solutia dorita nu este o solutie. Si afirmatiile exemplificate nu cred ca au vre-o relevanta in fata ofiterilor, doar daca nu au chef sa isi faca treaba si trec cu vederea oferindu-ti un avertisment 🙂

  10. as vrea sa montez o instalatie xenon originala si omologata…cu spalator de faruri,cu far xenon,cu senzori pt reglare automata…este posibil?si daca da,cat ar costa? multumesc

  11. Bună seara. Am un AUDI A4 B5 din anul 2001. Este dotat cu far cu lupă și are becuri cu halogen. Problema este că nu prea văd cu ele. Am schimbat de 2 ori, cu alte tipuri de becuri (tot halogen 55w) și același rezultat. Aveți vreo idee ce aș putea face în această situație?

    • „Sticlele” farurilor in ce stare sunt? Sunt cumva matuite? Farul in interior poate avea depuneri de praf pe sistemul optic. Ce marca si ce gama de becuri ati folosit?

      • Arată destul de bine sticla farurilor. Am folosit becuri normale, adică nu am luat ceva mai scump de teamă că va fi același rezultat ca și cu becurile astea.

  12. Salut
    Am un A6 4b 2003
    Am probleme cu farurile ,nu fac lumina
    Farurile sunt cu lupa dar am montat xenon..când am cumpărat-o
    Sa văzut bine 3 ani și ceva acum am schimbat instalația și becurile și tot nu am lumina, Farurile nu par a fi matuite .
    Ce trebuie sa fac?
    Mulțumesc anticipat

    • Becul xenon poate sa aiba o alta amprenta luminoasa fata de becul incandescent, respectiv este vorba de pozitionarea arcului electric care genereaza lumina vis a vis de pozitionarea filamentului la becul clasic. Sistemul optic este gandit pentru bec incandescent. Instalatia Xenon poate avea si ea probleme, si becurile Xenon se uzeaza si scad in intensitate. Reflectorul din spatele lupei imbatraneste si isi pierde din proprietatile reflexive si tot asa.

  13. Bună ziua! Am un Opel corsa C din 2004. Farurile originale sunt normale cu oglinda fără lupe și cu becuri H7. Am observat ca sunt foarte mânuite și nu prea mai vad cu ele noaptea. M-am hotărât sa cumpăr niște faruri aftermarket care cică ar fi omologate E-mark , au lupe, becuri H1 și lumini de zi pe led. Puteți să-mi spune-mi dacă sunt legale sau dacă as putea avea probleme cu politia ??

  14. Salut, am un prieten care vrea sa isi cumpere faruri xenon cu lupe pentru un VW Passat B5.5, mentionez ca acum are farurile din fabrica . Este legal ?

    • Legal nu. Asa cum am mai explicat legal ar fi doar daca ar implementa toata instalatia respectiv senzor de incarcare masina ca sa functioneze reglajul automat din far, spalatoare de faturi si farurile in sine.

  15. Buna seara. Am un bmw 120d, e87 face lift 2007, becuri halogen dar care vad foarte slab. Farurile sunt cu lupe, auto adaptiv, sticla nu este matuita. Doresc sa-mi pun hid xenon de 4300-6000k. Sunt legale sau trebuie neaparat si spalator la faruri? Conduc in Anglia, este diferit aici sau este la fel peste tot. Sau ce becuri sa pun sa aiba o lumina alba puternica? Multumesc

  16. Vă rog să îmi explicați, cum arată un far HID pentru un necunoscător. Cum îți dai seama dacă este HID sau un far normal?
    Mulțumesc.

  17. Buna seara
    Vă rog să îmi comunicați dacă am xenon pe faza scurta și spălător în faruri pot circula fără probleme .
    Specific am cumpărat masina în urma cu 4 ani cu aceste dotării fără sa îi fac vreo modificare .
    Ms

    • Buna seara,

      Probabil ca masina a fost echipata din fabrica cu acest sistem si nu exista probleme. Despre ce masina este vorba? Farurile sunt cu lupa?

  18. Am inteles cu HID-urile, dar cu becurile cu led ce reglementari sunt? Eu as dori in loc de H7 – lumina de intalnire – sa pun leduri usor mai luminoase.

  19. Bună ziua! O nelămurire… Am un golf 4 și as vrea să îi montez lupe pe faza scurtă(am înțeles că lumina e mai bună și pt mine și pt ceilalți participanți la trafic ).Nu dețin spălător de faruri, în cazul ăsta ce și cum ar trebui procedat.

  20. Salut. Am luat masina la manutza 2 (o tigra twin-top) cu xenon instalat. Habar nu am avut ca nu este de fabrica. Acum ca am aflat ca nu-s, as vrea sa revin la iluminarea legala. Va rog sa-mi spuneti daca e dificil si scump sa demontezi instalatia xenon.

  21. Buna seara, am citit articolul dar dupa toate comentarile de mai sus sunt putin confuz si simt ca trebuie sa intreb: Bmw E46, montat recent faruri cu lupa + xenon & auto-leveling dar fara spalator de faruri (propietarul precedent a avut dar nu a vrut sa vanda cu tot cu splalator). Fata de lege / norme EU sunt in lagalitate sau nu? Multumesc anticipat!

  22. Bună seara.
    Am o skoda octavia 1 an 2002. Far normal fara lupe. Pot monta bec halogen ?
    Doresc cea mai buna soluție legală si sigură pt masină de a îmbunătăți lumina întrucât conduc mult noaptea.
    Mulțumesc

  23. buna ziua , becurile halogen dar care imita xenonul se pot folosi ? ,nu necesita omologare , ma refer la cele tehnologii 7 , 6000k de pe auto lux , cele care vad alb ?

  24. Buna seara
    As avea o intrebare am un fiat punto din 2001 faruri cu lupe din fabrica dar vad foarte rau noaptea mai deloc ce pot sa fac sa am lumina mai buna si legal .
    Multumesc

    • Trebuie vazut in ce conditie sunt farurile daca au praf sau mizerie, daca sunt matuite…ulterior se verifica becurile. Cand ati inlocuit ultima data becurile din far?

  25. Buna am un bmw e46 din 98. As vrea sa montez lupe momorito si sa pun xenon canbus ( modelu care nu da eroare in bord ) si ornamentele de la spalatoare. Daca ma opreste rar imi ia talonu ?

  26. Buna ziua! Am un Astra G pe care am din fabrica becuri cu halogen fara lupa
    As dori montarea unor lupe in far model Mini Marimoto si cu becuri cu halogen de 55w pe faza scurta.modelul meu de mașină a fost dotat si din fabrica cu lupe.sunt legale sau nu? Va mulțumesc si aștept raspuns

  27. Salut, am un fiat grande punto, sunt legale aceste faruri? https://anunturi-auto.4tuning.ro/faruri/fiat/grande-punto/faruri-pentru-fiat-grande-punto-08-09-lpfi26-2884836.html in spatele lupei pun tot farul original (galben, incandescent), semnalizatorul si faza scurta au oglinda, deci e tot bec normal iar luminile de pozitie (luminile de zi) sun LED, din cate am cautat pe internet, nu este nimic ilegal legat de led. multumesc anticipat!

  28. Am cumparat recent becuri din comert. Pe ambalaj scrie ca sunt Xenon H7 55w 12v omologate conform E4. Sunt legale sau termenul de „xenon” de pe ambalaj ma va surprinde cu o amenda. Daca sunt ilegale de ce mai sunt comercializate? La fel si farurile gen AngelEyes sau altele. Va rog sa raspundeti doar la prima intrebare, a doua a fost retorica. Va multumesc!

    • Acelea sunt niste becuri incandescente, nu sunt becuri pentru instalatii xenon. Nu veti lua amenda.
      Comercializarea unor produse nu este interzisa, utilizarea lor pe drumurile publice insa este interzisa.

  29. Buna ziua, am un logan din 2005, datat cu osram, insa m-ar bate gandul la o instalatie xenon cu lupe de 3′ si un mic angel montate in farul original al masinii, insa fara spalator, intrebarea mea este, Voi avea probleme cu politia si cu loarea talonului doar pentru inexistenta spalatorului?

    • Da, poti avea probleme. Daca ai fi avut rabdare sa mai citesti ce raspunsuri s-au dat ti-ai fi dat seama ca nu doar spalatorul face diferenta intre o intre o instalatie OEM xenon si una aftermarket.

  30. 1.Buna ziua am un e46 din 2002 , faza scurta cu xenon din fabrica , cu calculator , reglaj automat si spălător far. Xenoanele sunt hella 35w 4300k . Folosec modu automat. Când bag cheia în contact se reglează automat faru. Totusi uneori îmi dau flash-uri masinile, crezând ca am faza lunga. Becurile sun ok si legale nu 😕

    2. Pe faza lu lunga am halogen din fabrica h7 as vrea totuși sa schimb pe ceva mai nou. Ceva Hid de la Philips sau bec h7 pe led. … ar putea fi probleme 😕

    • Farurile trebuie sa nu fie matuite iar sistemul de „leveling” sa functioneze corect. Se poate intampla ca senzorul care detecteaza incarcarea masinii sa fie defect si reglajul sa nu se efectueze;
      Pe faza lunga poti monta un set de becuri noi halogen din varfurile de gama ale producatorilor de top: http://www.daciashop.ro/becuri-auto/becuri-far/H7-nightbreaker-Laser Sunt diferente semnificative de luminozitate intre aceste becuri si gamele clasice. Si aici lumina este influentata de calitatea si gradul de curatenie a oglinzii farului cat si de gradul de matuire al elementelor transparente.

  31. Sticlele de la far sunt. Cat despre senzor posibil sa fie vreo defectiune. La blocu de lumini nu am reglaj pentru reglarea farurilor manual. Asa a venit masina. O sa încerc sa schimb si sa las sa bata mai jos manual. Probabil ar putea rezolva problema. În caz contrar un tester ar putea detecta senzoru ala dacă are defecțiuni?

    • La nici o masina cu xenon in echipare de fabrica nu exista reglaj manual.
      O diagnoza + o inspectie vizuala a senzorului plasat in general pe una din basculele puntii spate poate evidentia o problema.
      Reglajul farurilor sau verificarea acestora se poate face in orice service dotat cu un aparat de reglat faruri (care face parte din lista de dotari obligatorii in cazul unui service autorizat).

  32. buna ziua . as dori sa imi instalez un kit xenon pe un passat b5 farurile au lupa din fabrica si reglaj far vreau sa stiu , risc sa mi se ia talonul dac le voi monta . desigur la un atelier specializat

  33. Buna ziua.
    1.Masina focus 2 din 2005 cu faruri din fabrica cu halogen fara lupe.
    Daca vreau sa achizitionez faruri cu xenon de la dezmembrari care au fost puse in fabrica pe o alta masina (originnale -inscriptionate Ford) , si care vad ca au dispozitivul care declanşează arcul electric (ignitor) şi cel care stabilizează curentul electric (ballast), ( gen acestea din link: https://anunturi-auto.4tuning.ro/faruri/ford/focus/faruri-ford-focus-2-xenon-3326662.html) le pot omologa daca pun si spalator de faruri?
    Focusul 2 din 2005 are reglaj manual de faruri sus-jos.
    2.Cu aceste faruri originale unde ma incadrez la cele OEM sau retrofit?
    3. Sistemul automat de reglaj în funcţie de sarcină unde se afla exact ? Farurile din link au asa ceva sau trebuie acest sistem achizitionat separat?
    4.Ce inseamna ”prim motaj”
    Multumesc

    • Ford Focus 2 are reglaj manual pentru versiunile fara xenon.
      Farurile cu xenon de fabrica inglobeaza sistemul de reglaj automat insa acesta functioneaza pe baza informatiei primita de la un senzor montat pe masina. Am mai descris modul de functionare in alte mesaje, va rog sa cititi acolo.
      Legal puteti fi in momentul cand sistemul are functionale toate reperele gandite de fabrica pt aceasta instalatie.
      Prim montaj se refera la echipamente originale montate de fabrica.

    • Da, este chiar indicat. Luminile galbene se folosesc in general pentru ceata, faruri care sunt pozitionate cat mai jos si bat aproape. Faza lunga trebuie sa bata la distanta.

  34. Buna ziua ! Am si eu o nelamurire: daca la un Passat B5.5, care nu a venit din fabrica cu faruri cu xenon, pot sa merg la un electrician auto sa imi monteze FARURI ORIGINALE CU XENON pt. acelasi tip de masina, cu SISTEMUL AUTOLEVELING si BARA CU SPALATORUL DE FAR , astfel incat vor fi toate componentele exact ca din fabrica ?!? In aceasta situatie mai pot avea probleme cu RAR-ul ?

  35. Buna ziua, ma intereseaza daca din punct de vedere legal se poate schimba farul cu totul si sa inlocuiesc cel cu halogen cu unul cu xenon, farul xenon este de la acelasi model

  36. Buna seara am o intrebare am achiziționat un bmw e46 din 1999 si am chit xenon am spălător faruri lupa si reglaj automat as vrea sa stiu pot circula pe drumurile publice sau nu mentionez ca asa am cumparat mașina nu i-am făcut eu modificările va mulțumesc

  37. buna ziua! am un passat b6 cu lupe… vreau sa-i pun becuri led pe faza scurta… recomandati? legal sau nu? multumesc anticipat!

    • Daca farul nu este matuit si veti folosi o instalatie buna LED lumina este foarte ok. Teoretic nu este legal, dar fiind vorba de lupa nu va fi suparator ca un xenon in far cu reflector spre exemplu.

  38. Buna ziua! Detin un Peueot 308 L model 2017. Am schimbat becurile halogen H7 de pe faza scurta cu Led-uri H7 culoare 4300K. Mentionez ca bat foarte bine si nu deranjeaza alti participant la trafc. Intrebarea mea e daca voi avea probleme cu politia si cat de legale sunt. Mentionez de asemenea ca nu sunt vizibile drivurile,totul e montat in interior si cu capacul de protectie antipraf pus la locul lui. Va multumesc.

  39. Bună.
    1.Am Xenon de fabrica pe faza scurta cu lupă și toate cele originale din fabrica.
    Bulbi sunt D2s 35w la 4300k… Eu as vrea sa ii pun tot 35w doar ca culoarea 8000k sau 10000k?
    Este legal, pot sa am probleme dacă culoarea e mai alb albăstruie dacă se respecta și sunt de putere 35w..?

    2. Pe faza lunga sunt becurile clasice halogene H7… Am tot văzut ca se vând tot felu de leduri undeva 6500k la fel se respecta puterea de 55w sau mai mica tot pe 35w…
    Daca îmi montez Leduri gen Philips în locul halogen ului pe faza lunga… Din nou întrebarea cât de legal este și dacă la ITP se leagă de acest aspect. Precizez ca mașina fiind din 2002 pe atunci nu exista aceasta opțiune…

    În ambele cazuri nu se modifica în niciun fel farul și nici puterea doar se schimba culoarea ce probleme pot fi din punct de vedere legal?
    Mulțumesc.

    • 1. Nu sunt probleme;
      2. Puterea la LED-uri este irelevanta, echivalenta in flux luminos si geometria sursei de lumina conteaza. Practic montarea acestor becuri nu este legala, doar daca nu au aparut produse cu omologare pentru a inlocui becuri clasice in optica clasica de far.

      • Am înțeles.
        Din păcate încă nu am văzut nicăieri leduri cu omologare pe drumurile publice nici măcar la producători mari.
        Pentru proiectoare de ceata se impun ceva reguli speciale în afara de a nu depăși watii.

        Pe spate pentru stopuri, mers înapoi, cetă și frână?
        Aici ar putea fii probleme?
        Forma ledurilor fiind la fel la fel și consumul.. Doar ca lumina fiind mai clara și mai precisa.

        Pentru semnalizare sunt niște leduri pe culoare galbena pentru semnalizare.

        Din punct de vedere legal probabil nu sunt acceptate dar ar putea fi problema gen. Când fac ITP.

  40. Buna ziu. Am xenon de fabrica dar vreau sa le pastrez cat mai mult( la cat costa un bec). Masina nu vine cu DRL. Cum pot sa am acest sistem din punct de vedere legal. Tin sa precizez ca masina nu a avut DRL de fabrica deabia dupa 3 ani. (facelift)

    • Nu este legal. Noi nu am gasit pe piata romaneasca astfel de becuri care sa fie inlocuitoare ale becurilor H7 si omologate pentru circulatie pe drumurile publice si inlocuire fara alte implicatii.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.