Vine iarna – e normal!

Este plin internetul de articole facute la comanda despre ce anvelope sa cumparam, la ce vulcanizari de top sa le montam si cum sa ne ferim de „iadul alb” sau ce trebuie sa facem sa fim pregatiti. In unele din ele daca ai rabdare sa le citesti constati ca iti insulta inteligenta, sunt insirate lucruri fara nici o valoare si este doar o pierdere de timp sau o metoda de „clickbait”, adica un titlu atragator te face sa intrii pe un articol mediocru doar ca sa faci trafic acelui site care va castiga din publicitate.

Am citit de curand un articol care ne sfatuia sa apelam la vulcanizari premium care au „proceduri”, care au personal calificat si asa mai departe, care nu sunt ca vulcanizarile de cartier care in principiu te tepuiesc. Sa va spun si parerea mea – iti poti lua teapa oriunde si poti gasi oameni super calificati oriunde. Ideal este sa te documentezi, sa citesti, sa cunosti ce trebuie facut si sa pretinzi calitate pentru banii platiti. Fiind pasionat de masini am schimbat de zeci de ori anvelope, m-am lovit de multe probleme, de oameni incompetenti si de oameni de la care am invatat lucruri insa nu e o regula ca ce e scump e si bun. Un exemplu ar fi situatia de acum cativa ani cand am fost la o vulcanizare celebra din aceea unde se formeaza o coada lunga am ramas surprins sa vad ca dupa ce a strans toate rotile cu pistolul pneumatic cu vreo 10-15 batai pe fiecare piulita, angajatul lor a venit si cu o cheie dinamometrica sa faca un „click” la fiecare piulita. L-am lasat in pace si ulterior la mine la atelier am slabit fiecare piulita si am strans-o cu cheia dinamometrica la cuplul corect. Pe scurt pentru cei care nu au inteles exemplul, strangerea cu pistolul pneumatic a produs un cuplu mult mai mare, iar actionarea cu dinamometrica dupa … avea doar un scop de imagine fara a ajuta la altceva.

Mi-ar placea sa dau un ban si sa am parte de un serviciu pe care sa ma pot baza ca e facut corect, ca la carte insa de multe ori am constatat contrariul si din aceasta cauza acolo unde am putut si mi-am permis am cumparat sculele necesare, m-am documentat si am facut singur operatiunile pentru repararea sau intretinerea masinii.

O alta moda la vulcanizare este sa se recomande inlocuirea si a valvelor la schimbul cauciucurilor – perfect de acord numai ca, majoritatea vulcanizarilor cumpara cele mai ieftine valve si te trezesti dupa o iarna, in vara urmatoare ca valvele alea schimbate sunt mai imbatranite si mai crapate fata de valvele tale vechi. Stiti care e diferenta dintre o valva no name si o valva Reinhaimer – va spun eu de cativa lei. Sigur nu mi-am permis sa imi cumpar o masina de dejantat si una de echilibrat roti insa de fiecare data cand montez un set de roti ma duc cu valvele mele cumparate din sursa sigura si sunt atent ca acele valve sa imi fie montate, sau mai simplu daca ma duc cu jante noi trag chiar eu direct valvele in locasul lor.

Iarna este frumoasa, chiar daca la stiri este prezentata ca o urgie, ca un infern. A supravietuit lumea pe vremuri cu masini cu carburatoare, cu motorina neaditivata si cu acumulatori pe care dimineata ii aduceai din casa de la cald ca sa poti porni, iar noi avand toata tehnologia moderna la indemana ne plangem ca e iarna grea atunci cand masina nu porneste pentru ca tot noi nu am avut grija din vara sa verificam daca avem toate bujiile incandescente functionale sau ne-am bazat ca acumulatorul care are 5 ani de zile o sa ne mai tina si iarna asta.

Asa cum am mai spus-o, masinile intretinute se vad iarna; o masina care are pana in 10 ani si functioneaza corect, are anvelope bune si potrivite nu va va face niciodata probleme. Aceasta va porni, va face cald si va merge prin zapada fara probleme in zilele de iarna. Inafara de zilele imediat urmatoare dupa un viscol puternic, cand asa cum ne recomanda si autoritatile este bine sa ne mai lasam pe acasa masinile in orase se circula decent, in conditii de iarna. Daca insa ne urcam toti in masini si blocam orasul parcand pe banda 2 ca avem treaba 5 minute la banca…atunci nu trebuie sa avem pretentii ca autoritatile nu au intervenit pentru deszapezire.

Iarna nu e ca vara asa ca nu te astepta sa dai cheie si sa pleci – nici masinii nu-i face bine la temperaturi scazute si nici nu vei putea face asta. Daca vrei sa pleci cu masina, treci peste comoditate si investeste maxim 20 lei intr-o perie de zapada, curata-ti geamurile, farurile si lasa macar 1-2 minute motorul sa se incalzeasca putin pana pleci. Acesta iti va multumi pentru ca a apucat sa aduca uleiul la o fluiditate cat de cat ok si sistemul de ungere este amorsat si pregatit pentru deplasarea prin nameti.

Daca stai intr-o zona care iti permite alimentarea electrica in stationare si vrei sa gasesti dimineata masina dezghetata si in interior o temperatura placuta poti apela la un sistem DEFA Warm Up . Nu e tocmai ieftin dar iti spun un secret: dupa ce beneficiezi de el nu mai concepi o masina fara aceasta echipare.

Anvelopele de iarna si ofertele de sezon ne pun in incurcatura pe multi. Exista sute de oferte care mai de care mai atragatoare, magazinele online promoveaza anvelope la preturi incredibile insa calitatea lasa de dorit de multe ori fix acolo la ofertele cele mai avantajoase. Ca sa iti apara tie la cautare acele anvelope comerciantul cheltuie o gramada de bani pentru publicitate, pentru ca Google sa scoata in fata la cautarea ta oferta lui. Ca sa si castige ceva pretul de achizitie al produsului trebuie sa fie foarte mic si implicit si calitatea indoielnica. Ce am descoperit de-a lungul timpului este ca putem gasi oferte foarte bune si la comercianti mai mici, care nu isi permit o promovare cu bugete mari. Exista marci de anvelope consacrate, cu traditie de care nu am auzit care sunt cu 40-70 de lei mai scumpe fata de o anvelopa reesapata sau ultra low cost insa aceea diferenta de bani se justifica prin performante net superioare vis a vis de performante, fiabilitate si rezistenta in timp. Studiati nu doar ofertele cat si marcile si producatorii din spatele ofertelor. Cine nu a auzit de Nokian in zilele noastre si ce renume si perceptie are marca raportat la anvelopele de iarna, iar acum cativa ani majoritatea persoanelor considerau Nokian un producator low cost. Ce spuneti insa de Gislaved? Ati auzit de ei? Sunt suedezi, au anvelope excelente in special variantele de iarna si know how-ul de productie Continental (grupul din care fac parte), iar pretul este foarte decent. Alegeti o anvelopa de iarna mai ieftina noua in defavoarea uneia second hand!

Lichidul de parbriz de iarna este esential cand temperaturile scad sub -5°C pe perioade mai lungi. Initial orice lichid de iarna face fata, nu ingheata si poate fi stropit pe parbriz; insa nu acestea sunt toate conditiile pentru ca un lichid sa fie catalogat ca fiind de calitate. In principal lichidul de parbriz trebuie sa curete eficient murdaria fara consum foarte mare de fluid, sa nu lase depuneri si nu in ultimul rand sa nu inghete cand ramane intr-o pelicula fina pe parbrizul rece. Vi s-a intamplat sa incercati sa spalati parbrizul cu lichid care nu a inghetat in vas dar cand acesta ajunge pe parbriz sa inghete instant? Ei bine ala nu e un lichid bun sau este diluat incorect pentru temperatura la care este expus.

Ca sa nu e trezesti in cele mai nepotrivite momente ca nu ai vizibilitate, este bine sa pui un set nou de stergatoare, de calitate, care sa nu fie rigide la frig, care sa stearga bine parbrizul si sa nu faca zgomot. Nu astepta sa ai probleme, actioneaza din timp. Asta inseamna sa ai o masina intretinuta.

Pentru cei care isi iubesc masina si vor sa o mentina ca noua, inclusiv pentru masinile noi le recomand sa faca un tratament cu ceara. Asta inseamna ca trebuie sa foloseasca un spray cu ceara de cavitati sau conservare pe zonele expuse coroziunii de sub masina respectiv pe suruburi, filete, piulite, muchii de tabla ale caroseriei sau scuturilor, cavitati etc. Evident este necesar sa aplicati pe suprafete curate si uscate si sa nu va apucati sa faceti asta cand temperaturile au scazut sub 10 °C;

Chederele este esential sa le pregatim de iarna aplicand o ceara sau un spray de protectie. Usile nu se vor mai lipi iar cauciucul va ramane suplu, elastic si va asigura etansarea perfecta.Glicerina boraxata pe chedere 🙂 se folosea cand nu exista altceva.

Pentru alte sugestii sau intrebari astept comentariile voastre!

BENZINA E5 , MOTORINA B7

In curand notatiile la pompa se vor modifica. Pentru a se specifica mult mai vizibil continutul de etanol respectiv biodiesel din componenta carburantilor o noua reglementare ii va obliga pe benzinari sa eticheteze total diferit sortimentele de combustibil

Astfel ne pregatim pentru introducerea pe piata a sortimentelor speciale de combustibil compatibile doar cu motoare special pregatite in acest sens cat si pentru un nou tip de motorina sintetica abreviata XTL.

Ramane de vazut cate incurcaturi se vor face si cate alimentari gresite tinand cont ca motorina va fi reprezentata de litera B care poate fi intuita ca provine de la „benzina”.

Mocanita de pe Valea Vaserului

 

Scriem acest articol pentru ca suntem pasionati de lucrurile tehnice, iar mocanita de pe Valea Vaserului reprezinta o bogatie din punct de vedere tehnic cat si cultural. Mentinerea in functiune a acestei cai ferate forestiere cu ecartament mic (760mm) este o reusita extraordinara a unor oameni pasionati si dornici de a face ceva diferit in Romania, de a dovedi ca se poate daca iti doresti cu adevarat.

Devenita un simbol pentru acest gen de cale ferata din Romania si reusind de la an la an sa atraga din ce in ce mai multi turisti romani cat si straini, mocanita din Valea Vaserului este inca functionala si datorita strainilor si fundatiei Wassertalbahn. Cu ajutorul acesteia s-au repus în funcţiune locomotive care fuseseră retrase din funcţiune, s-au procurat noi vagoane de persoane şi s-au restaurat depoul şi cladirea istorică a gării.

In perioada in care in Romania se inchid trasee de cai ferate comerciale din cauza proastei gestionari, a incompetentei si a coruptiei din domeniul transportului feroviar, o mana de oameni reusesc sa mentina in functiune ultima cale ferata forestiera activa pe care circula locomotive cu abur. Acest lucru inseamna ca pe langa problemele uzuale de care se loveste orice intreprinzator care doreste sa isi desfasoare activitatea in Romania, cei care desfasoara aceasta activitate reusesc sa depaseasca provocari tehnice de a mentine in exploatare locomotive cu abur si o infrastructura speciala pentru acest tip de locomotive si vagoane reusesc sa ofere si confort cat si alte atractii pentru turistii care vin sa faca o excursie cu acest tren minunat. O alta provocare este sa gasesti oameni priceputi care sa cunoasca aceste locomotive, sa le conduca, sa execute mentenanta si sa fabrice piese necesare mentinerii in functiune a acestor bijuterii.

Pe parcursul unei excursii uzuale ~ 43km (dus -intors) aveti ocazia sa admirati o vale de o salbaticie fermecatoare, de-a lungul raului Vaser. Veti strabate o zona impadurita enorma, fara alte drumuri de acces sau asezari omenesti si veti putea admira salbaticia locului. Aerul curat si racoarea padurii vor fi cel mai bine percepute din vagoanele deschise. Intr-o zi calduroasa aceasta excursie este o binecuvantare.

Pentru ca locomotivele cu abur sa poata fi exploatate pentru activitatea turistica cat mai mult timp, trenurile de productie folosesc predominant locomotive diesel, si acestea fiind niste masinarii interesante de observat pentru orice pasionat de tehnica si mecanica.

Pe langa experienta inedita de a circula intr-un tren tras de o locomotiva cu abur, pe traseu veti putea servi produse de patiserie, cafea, sucuri, iar la statia finala veti fi serviti cu o masa calda si va veti delecta cu muzica si dansuri specifice zonei Maramures.

Personalul tanar este foarte amabil, iar mecanicii si personalul de la intretinere abia asteapta sa fie provocati sa va vorbeasca despre locomotivele pe care le exploateaza si ingrijesc cu multa placere si pricepere.

Spre bucuria numerosilor vizitatori, traditia de la Viseul de Sus isi continua drumul. Din mai pana in octombrie, circula regulat trenuri cu aburi pentru turisti pana la statia Paltin si inapoi. Informatiile exacte despre mersul trenurilor sau trenuri-charter le gasiti pe www.cffviseu.com

 

Masinile NU se repara pe Facebook

Spre deosebire de titlurile spectaculoase care nu au legatura cu articolele in sine scopul lor fiind de „clicklbait” in acest articol noi chiar asta vrem sa spunem: „Nu va mai reparati masinile pe Facebook!”

La ce ne referim mai precis – la intrebarile adresate pe grupurile de Facebook referitoare la diverse probleme pe care masina ta le are. In primul rand trebuie sa fii constient de faptul ca cel care se pricepe intradevar nu va sta niciodata sa iti dea sfaturi pe Facebook iar daca din asta traieste (diagnoza, mecanica, electrica/electronica auto) poti fii convins ca nu isi va afecta propria sursa de venit dand sfaturi. Asta in primul rand, in al doilea rand chiar daca ar vrea sa faca asta, in mod cert tu nu ii poti furniza toate datele de care are nevoie pentru o diagnoza corecta.

Spre exemplu sunt intrebari de genul: „Colegii am si eu o problema cu injectorul 3 la diesel ce e mai bine sa-l schimb sau sa-l curat, sa-l repar?” Evident prin „schimbat” majoritatea inteleg cumpararea unui injector SH. Iar raspunsurile si sfaturile nu intarzie sa apara: „Parerea mea e sa iei alt injector din dezmembrari”, „Stiu eu un baiat in …..care le repara, are si tester”, „Schimba duzele (scris diuzele) si nu mai ai probleme eu asa am facut si a mers” si lista poate continua.

Sa va explic pe scurt cum sta treaba – lucrurile nu sunt asa simple precum par, sau sunt simple pentru cel care intelege si se pricepe. In primul rand orice injector montat si demontat chiar si nou nu va mai avea aceeasi caracteristica, adica acel cod trecut pe injector va trebui generat din nou pe un stand specializat. Codul ajuta sistemul de injectie sa functioneze ca un tot unitar si sa reuseasca sa dozeze injectia pentru o functionare corecta a motorului. Un injector SH care poate fi mai prost ca cel pe care doresti sa il schimbi va avea in mod cert alta caracteristica fata de ce ai tu stocat in ECU masinii, asta inseamna ca si atunci cand acesta ar functiona corect ar trebui rescris in calculatorul masinii. „Baiatu” care cumpara supape de retur si le inlocuieste in injectoare si are si tester, daca face asta la el acasa in mod sigur nu are stand de testare, deci degeaba sa zicem ca are posibilitatea sa scrie codul pentru caracteristica injectorului cu testerul; te poate ajuta strict in cazul in care iti monteaza un injector nou, lucru de care toata lumea fuge ca „e scump”.

Problemele injectoarelor de motoare diesel CR nu dispar din curatare fie cu ultrasunete sau alte solutii, de cele mai multe ori fiind vorba de uzuri interne, iar uzura nu se repara prin curatare.

Duzele de injectoare NU sunt acelasi lucru cu supapele de retur.

Exista repere care la prima vedere arata la fel insa difera constructiv la detalii care uneori nu pot fi sesizate cu ochiul liber. In general diferente intre aceleasi motoare cu norme Euro diferite.

Piesele pe care le gasiti la preturi mici pe internet, vandute la negru, sunt de cele mai multe ori piese noi, originale insa sunt rebut. Asta inseamna ca sunt produse care nu corespund condițiilor calitative stabilite prin standarde, norme interne, contracte etc. și care nu pot fi utilizate direct în scopul pentru care au fost realizate, reprezentând o pierdere economică. Aceste produse in general se recicleaza in fabrici insa o parte dintre ele ajung sa fie vandute pe piata neagra, fiind greu identificabile ca rebut fara SDV-uri specializate. Practic dati bani pe niste piese neconforme dimensional sau cu probleme de material, tratamente termice etc. Putem detalia si mai mult subiectul insa cred ca ideea de baza s-a inteles si nu vrem sa va plictisim.

Referitor la alte probleme si zgomote aparute – este foarte greu sa primiti un raspuns corect, din contra puteti merge catre rezolvari eronate ale problemelor cheltuind resurse si pierzand timp degeaba.

Nu trebuie sa ne mai mire faptul ca nu se mai gasesc oameni calificati care sa ne rezolve problemele, care stiu intradevar meserie, care sunt la zi cu informatiile si care au sculele si dispozitivele necesare pentru diagnostic corect. Piata se umple de produse ieftine aparent similare produselor originale, iar comerciantii corecti si piesele premium dispar.

Decizia este in final a voastra referitor la calea aleasa.

Nepasare, incompetenta sau interese personale?

Zapada din ultimii ani se lasa asteptata, iar temperaturile ridicate si cantitatile reduse de precipitatii pun probleme iubitorilor sporturilor de iarna, insa exista zone in Romania de o frumusete aparte unde inca se poate merge la ski, unde gasim zapada si oameni primitori.

Unul dintre aceste locuri este domeniul schiabil Transalpina. Aici statul a investit intr-o instalatie moderna de telegondola cu statie mediana, un teleski si a construit partial o parcare etajata la baza partiei. Odata cu schimbarea guvernului de la aceea vreme prin 2012 proiectul a fost blocat si investitiile oprite – tipic pentru numeroase astfel de proiecte.

Locatia este extraordinara si chiar asa cu santierul de la baza si parcarea neterminata mii de turisti vin an de an la cele cateva pensiuni din zona. Se vine doar pentru ski, in zona nu poti face altceva, nici macar plimbari deoarece zona este greu accesibila iar plimbarea pe soseaua care o strabate nu este tocmai sigura. Iarna 2017-2018 a fost insa marcata de inca o „performanta” pentru autoritatile din zona – o licitatie pentru concesionarea domeniului facuta in sezon si conditii imposibile au facut ca sa nu existe nici o oferta depusa. Doar eforturile celor cu mici afaceri in zona si mediatizarea pe facebook au facut ca in urma presiunilor facute asupra autoritatilor sa se ajunga totusi la o intelegere cu fostul administrator de anul trecut si intr-un tarziu spre sfarsitul lunii ianuarie sa se poata schia in aceasta zona.

Raul insa a fost facut si problemele exista, deoarece multi turisti si-au anulat rezervarile facute din timp, iar proprietarii de pensiuni au avut pierderi in acest sens. Pe partie locatiile care ofereau turistilor gustari si bauturi calde nu mai exista deoarece pentru autorizare este nevoie de o perioada lunga specifica birocratiei romanesti iar patronii nu au avut cum sa intreprinda din timp actiuni in scopul autorizarii deoarece sansele ca locatia sa se deschida au fost foarte mici. Cu toate acestea exista o locatie aprovizionata care asteapta autorizarea si fiscalizarea caselor de marcat pentru a incepe activitatea comerciala insa acest lucru inca nu se intampla si chiar daca locatia a functionat legal si in anii trecuti, acum tot ce pot sa faca patronii este sa astepte.

In tot acest timp turistii care vin sa schieze la Obarsia Lotrului nu au de unde sa cumpere o apa, un ceai sau un vin fiert, iar statul are doar de pierdut in aceasta situatie.

Este foarte trist sa vedem cum proiecte importante care si-au dovedit sustenabilitatea sunt lasate balta sau blocate din cauza unor interese, iar statul continua sa faca diverse investitii proaste, cheltuind enorm pe proiecte fara valoare si reuseste sa puna bete-n roate investitorilor si patronilor dornici sa dezvolte anumite zone si sa puna pe harta locatii frumoase pentru turisti.

Pe aceasta tema s-au facut si numeroase reportaje insa momentan situatia este aceeasi:

http://stirileprotv.ro/partii-de-milioane/peisaj-dezolant-in-mijlocul-tarii-statiune-abandonata-in-ruina-munti-obtinuti-ilegal-echipamente-scumpe-si-nefolosite.html

http://stirileprotv.ro/stiri/travel/raiul-schiorilor-din-romania-are-peisaje-ca-in-austria-sau-franta-problemele-de-care-se-lovesc-turistii-cand-ajung-aici.html

NU pacaliti centura de siguranta!

Sunt nenumarate articole si studii pe tema centurilor de siguranta, iar obligativitatea purtarii acesteia se datoreaza faptului ca este recunoscut faptul ca aceasta ne poate salva din multe situatii si ne poate feri de raniri mai grave.

Multi dintre noi suntem deranjati de avertizarile acustice sau vizuale declansate de unele autoturisme in momentul rularii fara centura de siguranta cuplata si incercam sa scapam din aceasta situatie facand greseli care ne pot fi fatale.

  1. Cuplam centura prin spatele scaunului – este clar ca protectia este 0 in acest caz, iar in cazul cand se declanseaza si airbag-urile putem fi surprinsi intr-o pozitie incorecta fara centura, acestea putand sa ne faca mai mult rau decat bine;
  2. Centura este cuplata prin fata scaunului iar cand ne urcam in masina ridicam doar partea superioara a centurii si o plasam pe piept – gresit! Centura in 3 puncte a fost o inovatie care a sporit gradul de protectie. Purtand centura in acest fel este ca si cum ne-am intoarce in timp si am renunta la protectia superioara oferita de centura in 3 puncte;
  3. Folosim o limba metalica pentru pacalirea senzorului de centura – la fel ca si in cazul montarii acesteia prin spatele scaunului protectia este 0. In cazul unui accident, fie el si minor putem suferi leziuni serioase chiar daca ne aflam intr-o masina cu multe stele NCAP. Legile fizicii sunt aceleasi si in aceste masini.
  4. Cazul pe care il vom detalia mai amanuntit este folosirea unor dispozitive care se introduc in locasul de fixare al centurii, anuleaza senzorul de purtare al acesteia si ne ofera posibilitatea sa cuplam centura masinii in acest dispozitiv. Sunt soferi care prefera acest dispozitiv si isi pun centura doar cand considera ei. Problema majora cu aceste dispozitive este ca ele nu au nici o omologare si nu sunt supuse vreunui test de rezistenta. Practic este un mecanism ieftin plasat intr-o carcasa dintr-un plastic ordinar. Vandute pe sume modeste de comercianti ambulanti pe la semafoare, acestea par la prima vedere solutia ideala, insa ascund un adevar dureros – in cazul unui accident mai serios acestea se pot rupe fara prea mare efort iar centura masinii nu isi va face treaba. Am demontat pentru dvs. un astfel de dispozitiv iar pozele vorbesc de la sine. Constructia foarte ieftina si lipsa mecanismului de blocare a zavorului cand centura este tensionata fac ca aceste dispozitive sa fie foarte periculoase.

Speram ca v-am facut sa intelegeti de ce este importanta purtarea corecta a centurii de siguranta, insa decizia va apartine.

De ce lichid de parbriz SONAX?

Nu ne plac povestile cu cea mai noua tehnologie, cele mai bune ingrediente sau cine stie ce povesti cu molecule inteligente. Noi spunem lucrurilor pe nume si in urma folosirii de-a lungul anilor a zeci de marci de lichide de parbriz in toate conditiile posibile, referitor la produsele pentru iarna putem afirma urmatoarele despre marca Sonax:

-produsele lor rezista la temperatura marcata pe ambalaj in concentratia recomandata. Nu numai ca nu ingheata insa ofera si o curatare buna pentru parbrizul murdar si nu ingheata ulterior trecerii lamelor de stergator lucru care duce la un consum mai redus de lichid;

-nu formeaza depuneri care sa afecteze duzele, pompele de lichid sau mecanismele de spalare ale celor mai moderne faruri, lucru certificat oficial inclusiv de producatori consacrati al acestor sisteme cum ar fi Hella; lichidele concentrate se pot mixa cu apa de la robinet indiferent de duritate;

-nu provoaca matuirea sau craparea superficiala a blocurilor optice si nici nu lasa reziduuri; nu ataca vopseaua sau plasticele;

-contin glicerina special pentru a preveni zgomotul provocat de lamele de stergator durificate de la frig; folosite periodic aceste lichide previn imbatranirea prematura a lamelor noi de stergator;

-nu spumeaza excesiv fiind perfecte pentru duzele de parbriz tip perdea;

-aroma este placuta;

-pretul nu este mare pentru calitatea oferita raportat la lichidele uzuale;

Daca pe noi totusi nu ne credeti puteti studia testele independente efectuate de reviste prestigioase din domeniul auto in Germania unde se fac teste serioase si concludente si unde Sonax ocupa primele locuri la performante.

Intinzatoare, role, curele sau kit-uri complete

Sistemul de antrenare a accesoriilor la motoarele Dacia este compus din urmatoarele elemente supuse uzurii: curele, role, intinzatoare, suruburi fixare si fulii.

Producatorul recomanda pentru siguranta inlocuirea completa a kit-ului de distributie compus din intinzator, rola si curea, insa de multe ori uzura elementelor componente variaza si poate fi nevoie doar de inlocuirea curelei sau a curelei si a rolelor.

In acest sens pe www.daciashop.ro gasiti o oferta variata de kit-uri complete Dacia/Renault cat si variante alternative de seturi compuse din role si curea, role separate sau doar curele. Produsele comercializate au fost testate de noi si au ramas in oferta doar produsele care va ofera fiabilitate si performanta pe durata exploatarii.

Pentru clientii pretentiosi oferim si variante de role metalice (in loc de plastic varianta OE) echipate cu rulmenti NSK sau SKF. Aceste kit-uri inlocuiesc rolele clasice si ofera o fiabilitate crescuta fara modificarea in timp al diametrului nominal al rolei cum se intampla in cazul celor de plastic.

Pentru oferte personalizate pe seria de caroserie va invitam sa formulati o cerere pe email: tehnic@daciashop.ro

 

Tampoane/suporti motor

Stiati ca la Dacia Logan, Sandero sau Duster exista mai multe tipuri de tampoane (suporti) pentru motor cu parametrii difereti si aspect exterior identic? Ei bine daca nu stiati va spunem noi – sunt mai multe modele, fiecare adaptate motorizarii. Cu toate acestea exista comercianti care din nepricepere sau pur si simplu din dorinta de a tine in stoc un singur cod de repere, comercializeaza pentru toata gama acelasi cod de suport. Acest lucru nu este corect iar identificarea exacta se face pe baza seriei de caroserie.

La DaciaShop noi tinem cont de aceste detalii si va putem oferta cei 3 suporti (stanga, dreapta si antibalans) exact pentru masina dvs. pentru a va putea bucura de o amortizare corecta si un confort ridicat in exploatarea masinii dvs. Dacia.

Pentru oferte corecte pe baza seriei de caroserie (VIN) solicitati oferta pe:

tehnic@daciashop.ro

GLOBAL NCAP DACIA DUSTER

Testele Global Ncap pentru versiunea de baza Dacia Duster fabricata si comercializata in India au umplut in ultima vreme mass-media. Citind doar titlurile aflam ca Dusterul sta foarte prost la capitolul siguranta la impact si unele publicatii folosesc chiar termenul „dezastruos”. Dupa ce auzim de multe ori de 5 stele pentru siguranta la modele de top din Europa, acum aflam ca Dusterul a primit 0 stele pentru siguranta ocupantilor. Pe unii asta ii pune pe ganduri, iar strategia nu stiu daca este a publicatiilor pentru a creea vizualizari sau este o manipulare dictata de la alt nivel pentru a mai tempera avantul vanzarilor acestui model.

Incerc sa va explic in urmatoarele randuri cum sta treaba cu aceste teste. In primul rand este vorba de Renault Duster, o masina fabricata in India, pentru India. Asta inseamna alte dotari, inclusiv versiune neechipata cu Airbag-uri, sau Airbag-uri cu o alta constructie. Nu comentam strategia Renault sau piata din India, unde cererea este de masini foarte ieftine, iar abordarea producatorilor este cu totul alta si datorita legislatiei mai permisive din aceea regiune.

Ca sa ne convingem si sa ne formam o parere exacta despre aceste teste, sa intelegem cum sunt realizate si modul in care masinile testate obtin punctaj si implicit stele trebuie sa vizitam site-ul companiei care realizeaza aceste teste: http://www.globalncap.org

Tot aici putem face si o comparatie intre masini testate cu aceleasi dotari minime – veti observa ca masinile fara airbag-uri obtin 0 stele si in lista nu exista doar Tata, Mahindra sau Datsun, gasim VW Polo, Suzuki sau Ford si aflam ca si aceste masini in varianta fara airbag au obtinut tot 0 stele. Deasemenea adaugand un airbag sau doua punctajul creste la 3 sau 4 stele inclusiv pentru Duster.

Ceea ce trebuie sa retinem pentru a nu putea fi manipulati este in primul rand ca la noi in tara Dacia Duster vine cu 4 airbag-uri in dotarea standard, cat si cu sisteme ABS si ESP de siguranta activa. Masina este fabricata in Romania si este omologata conform reglementarilor mult mai stricte din UE .

Comparatiile cu masini secound hand nu isi au rostul si putem aduce multe argumente in acest sens celor care au umplut cu comentarii internetul vis a vis de acest rezultat afirmand ca este mult mai ok sa achizitionezi o masina la mana a doua fata de un Duster nou. Tinem doar sa le reamintim ca o masina la mana a doua poate prezenta defecte ale sistemelor de siguranta si ineficienta acestora atunci cand aceasta are o vechime mai mare de 10 ani; nu mai vorbim de martori de eroare anulati pentru sistemele de siguranta sau planse de bord modificate estetic pentru a nu se observa airbag-urile declansate intr-un eveniment anterior cat si reparatii asupra caroseriei care nu prezinta aceeasi rezistenta la impact fata de o structura a unui vehicul nou.